Nadwaga w czasie menopauzy – jak się jej pozbyć?

nadwaga, a menopauza

Menopauza to czas w życiu kobiety podczas dochodzi do ustania zdolności rozrodczej. Powszechnie określany mianem „przekwitania” okres bywa niezwykle uciążliwy. Wynika to z faktu, iż w organizmie kobiety dochodzi do zaburzenia gospodarki hormonalne, co może się objawiać w różny sposób.

Podstawowową objawą jest ustanie miesiączkowania. Ponadto występują zimne poty, dochodzi do ogólnego rozdrażnienia organizmu oraz huśtawki nastroju. Wynikiem menopauzy mogą być również defekty o charakterze fizycznym, tudzież nadmierne tycie organizmu, pryszcze oraz cellulit. Nic więc dziwnego w tym, że dla Pań jest to okres szczególnie niepożądany.

Menopauza w jakim wieku?

Występowanie menopauzy jest uwarunkowane indywidualnie. U jednych Pań występuje tuż po 40-tce, u drugich dopiero po 50-tce. Medycyna ustaliła tylko jedną zależność, a mianowicie: u kobiet, które miesiączkowanie rozpoczęły później (względem rówieśniczek), menopauza występuje znacznie szybciej.

Kobietom dojrzałym zaleca się badania profilaktyczne i postępowanie zapobiegające już po 30-tce. Wszak, nie jest to trudne, a znacząco może osłabić nieprzyjemne objawy menopauzy.

Menopauza – jak się przygotować?

Powiedzenie „W zdrowym ciele, zdrowy duch”, jest jak najbardziej trafne w kontekście profilaktycznych działań przed okresem menopauzalnym. Zdrowe odżywianie, aktywność fizyczna i poprawny tryb życia zagwarantują łagodniejsze przejście przez ten specyficzny okres.

Należy mieć na uwadze, że menopauza objawia się poprzez zmiany zarówno psychiczne, jak i fizyczne, dlatego też kobiety wiodące spokojne, bezstresowe życie znacznie lepiej przechodzą ten okres.

Menopauza – jak rozpoznać?

Zmiany pojawiające się w organizmie kobiety są bardzo specyficzne, ale mogą być pomylone np. z ciążą. Najpewniejszym rozwiązaniem jest wizyta u endrokrynologa, czyli lekarza zajmującego się gospodarką hormonalną. Najprostsze badania potrafią określić, czy właśnie wchodzimy w okres menopauzy.

Ponadto, od niedawna w aptekach dostępne są testy menopauzalne, których działanie zbliżone jest do testów ciążowych.

Jak walczyć z menopauzalną nadwagą?

Menopauza – okres, który pojawia się w życiu każdej kobiety. Uciążliwy, niosący za sobą wiele różnego rodzaju objawów i dolegliwości wywoływanych burzą hormonalną w organizmie. Pojawia się w okolicach 40 roku życia.

Jednym z pierwszych objawów menopauzy jest nadmierne tycie. Wiele kobiet pragnie możliwie ograniczyć nadwagę stosując różnego rodzaju diety i realizując ćwiczenia na odchudzanie. W dzisiejszym artykule przygotowaliśmy szczegółowy opis zarówno treningu, jak i zmian żywieniowych, które należy wdrożyć w tym szczególnym okresie.

Menopauza – jak schudnąć?

Podczas menopauzy organizm zachowuje się nienaturalnie, co jest spowodowane dysproporcją w produkcji hormonów płciowych: progesteronu oraz estrogenów. Panie bywają rozdrażnione, mają liczne zachcianki oraz odczuwają nadmierne zmęczenie – to wszystko przyczynia się do powstawania niechcianej nadwagi.

Dieta odchudzająca

Aby skutecznie zapobiec nadwadze należy przede wszystkim zmienić nawyki żywieniowe. Nie zalecamy stosować się do radykalnych planów dietetycznych, gdyż mogą one spotęgować osłabienie organizmu i stać się niebezpieczne dla zdrowia.

Przede wszystkim dieta odchudzająca przy menopauzie powinna być zdrowa, a jej bilans w pełni odpowiadać generowanemu zapotrzebowaniu. Przy określeniu bilansu należy podejść indywidualnie (zależy od wzrostu, wagi, trybu życia i aktywności fizycznej).

Dieta powinna składać się z minimum pięciu posiłków, które dostarczać należy o regularnych porach. Bilans posiłków powinien być zróżnicowany (śniadanie – najwięcej kalorii, kolacja – najmniej).

Ćwiczenia odchudzające

W okresie premenopauzalnym pojawia się męczliwość, co powoduje, że nasze ciało ulega rozleniwieniu. Brak aktywności fizycznej potęguje efekty złych nawyków żywieniowych i wpływa na odkładanie się tkanki tłuszczowej.

Ze względu na fakt, że zwykle organizmy są mocno zaniedbane – w pierwszej kolejności należy zapewnić organizmowi jakąkolwiek formę ruchu, jako przygotowanie do większego wysiłku. Zalecamy częstsze spacery, nordic walking lub sportowe hobby. Kiedy już przystosujemy nasze ciało do wysiłku można wdrożyć nieco bardziej wymagające ćwiczenia, takie jak bieganie, jazda na rowerze czy pływanie. Dla nieco bardziej odważnych kobiet dobrym rozwiązaniem będzie siłownia.

Leave us a Message